2023年9月10日星期日

ENnio配樂大師


 兩個幾月前,睇舒琪視頻"只要有電影",介紹呢位配樂界巨頭的人物傳記式影片。

好想睇。

小石人放工回來,問佢有冇興趣一齊欣賞,即時扑鎚網上買飛。又係去坐得舒服嗰間戲院,三次去嗰度睇戲都係訂有震動效果的椅子。嘻,今次看的電影終於感受到聽交響樂時現場體感。

呢齣接近3小時的長片,很多跟ENnio合作過的導演s、電影監製s、演員s、歌手s、錄音師等等的訪問片段s。因為唔識音樂又有大量唔識的出鏡者,未睇過之陳舊意大利片,資訊又超多。全片大部份都係講意大利文,要集中精神睇晒全片幾蝦人。

不時望吓小石人有冇瞓著~咦,有留心睇咕喎。

佢隔離個男仔就頂唔順早走離場,我隔離個女人就猛咁睇夜光錶、再隔離個女人,喂,妳覺悶就及早離去啦,不停睇大屏幕手機,啲光騷擾住我喎。畀咗好多次機會,我開始忍唔住想出聲之前,在黑漆漆中用凌厲眼神凝視住佢。。。奏效,佢一睇到我面部表情及反光鏡片就立時冚埋部機冇再打開。😎

我哋嘅優勢係事先知道咗齣戲一些有趣情節,我有憶述給老公知道,咁比較有共鳴感有助專注地睇。

ENnio Morricone


開首音效原來係模仿郊狼叫聲,奇連伊士活話,ENnio嘅配樂令佢好戲咗😄。

片中有一段話,ENnio同義薄雲天嘅導演講,佢想全齣戲都用晒排笛配樂,個導演當然話唔可以啦。

義薄雲天,現時Disney+有播,我唔太識欣賞,片非常長,分咗幾次我都睇唔晒,當時想放棄,就係因為睇咗舒琪視頻而將會再睇ENnio咁就完成咗套戲嘅觀看。

有啲情節覺得唔係幾合情理,例如女主角成半世人都鍾意男主角(羅拔迪尼路),又好憎(占士侯活帶壞心愛的人),男主角要決擇時都係以跟隨占士為首選。但係劇情為咗出人意表最終女主角冇名份咁跟咗呢個好憎嘅人。以女主角嘅高傲性格同咁好條件,佢唔使咁做卦。

男主角在長轎車上強女女女主角嗰場又係攞嚟做的。佢非常鍾意男主角,又明知男主角由細細個就為佢瘋狂地著迷咗咁多年,佢主動錫人,撩起咗人哋又拒絕,唔係好講得過去。

話返配樂,原來拍攝時本身演員就係經常聽住主題曲,羅拔迪尼路更要求聽住嚟拍,稱使他更能入戲。

外國人拍片非常重視配樂,多數在開拍前已找配樂師商討。

片中有導演形容ENnio的原創作曲配樂令戲同電影配樂雙軌並行。


排笛表達哀怨之愁緒。大家認為係咪好配合呢?

擅長試驗用不同器具、樂器變奏、人聲、口哨聲、皮鞭聲、鐵罐聲、敲擊樂、生活遇到又唔起眼東西(如:古舊梯子搖動吱吱聲)發出的聲響,用吹口琴嚟做角色對白(不喜歡說話的人),多元化音效配樂。

佢試過用巴哈Bach個名化為音符加西西里風嚟作曲。

4個音符的不同組合。有冇啲似霑叔笑傲江湖構思。


多產又天才橫溢,創意無限。





原本ENnio係想做醫生,佢父親係小號手,強迫ENnio學小號以維持生計。

佢跟師父學作曲,而當時作曲家做電影配樂被視為叛徒同似賣淫般。

最終,ENnio走入作交響樂的殿堂,贏得業界認同讚譽推崇,後來年輕的一代更以他為仰望宗師,又常常將ENnio的曲加入自己的歌內。


對於不懂音樂的Cool,欣賞呢齣戲好有刺激大腦接觸"新"事物的喜悅。






10 則留言:

  1. 之前我都寫過 Ennio Morricone 《Ennio Morricone 樂迷揮手區》,丹麥國家交響樂團演奏 youtube 係一絕。我仲上載咗隻 CD 本書仔,同埋人站報占飛樂評添!

    回覆刪除
  2. 好記得魔兄很讚賞獨行俠,亦有印象丹麥樂團演譯嗰首歌。(本來想用嗰首但記得你貼過),有劇情嗰段比較啱呢篇內容。
    當時唔認識此作曲大師和他有幾咁犀利。

    回覆刪除
  3. 音盲都留言支持吓妳嘅排程先。

    回覆刪除
    回覆
    1. 合十敬禮。禪師遇上大師。
      大師級的音樂,有啲有感覺有好多都唔識。
      睇戲得知咁優秀嘅佢亦有自卑內疚時。
      由於咁細個就要出去舞廳吹小號(喇叭)搵生計,好早就默化咗呢度啲姐姐好靚身材又正。唔怪得之咁多男人鍾意喺度尋開心。可能對世情觸感有特別敏銳的鍛煉。
      呢位作曲家配樂師腦裡已能譜出和計算到佢寫嘅音樂、時間掌握的配合還有兼顧樂章舖排融合。
      日日對住張白紙、鉛筆擦紙膠,跟住想要啲乜呢。
      睇得明我寫乜,你好嘢😄😄😄
      (呢篇唔係排程,尋晚瞓醒趁記得寫的,直出。)

      刪除
  4. 你好!巧合看到你這篇文章,Morricone在香港又多了一位樂迷,真是難得。Ennio一片,望穿秋水等到香港上映,還搞了一個誠意十足的回顧展,是非常難能可貴。
    Morricone是我最喜愛的音樂家之一,義薄雲天是我最喜歡的電影之一,所以在這裡也姑且嘗試發表一下,請莫見怪。
    Deborah與Max是同一類人,野心為重,所以到最後友情愛情都放兩旁了;而且,她的出身也算不上名門望族,當時既然Noodles失蹤多年,Max的勢力如日中天,後來的故事也是可以理解的。她縱使有表演才華,事業路途需要人幫她攀關係幫一把,也是很普遍的事。她沒有名份,應該算是她的孤傲個性最後對Max的一種不屈,也同時為自己真愛留一個虛無的位置。至於她對Noodles,其實從來都嫌他是流氓,所以現實的價值觀令她壓抑對他表露情感,因此在車裡她雖然流露了別後重逢的情感衝動,但是到他要來的時候她又本能的拒絕了,他始終就是一個流氓,畢竟愛是一回事,給是另一回事。有些人一生慣於計算利益,到頭來也不一定懂得顧全自己人生的真正長遠利益,這種人確實不少。
    Morricone在Ennio裏面最後終於得到學院派的認同,我也看的好激動!

    回覆刪除
    回覆
    1. 多謝IthinkisMrSnail清楚解說我的盲點和導演編劇對角色深層次的刻劃。
      係喎,勾起咗我記憶,片中不跟時序的描述當中,Deborah耐不耐出演時,畫面係表達咗佢追尋輝煌舞者生涯的不得志,以至最終要借助Max來達成所願。
      講返Ennio嘅吸引力,除咗我因為佢再重新耐心地繼續睇埋義薄雲天一片之外。我文中所說的影評人本來覺得The Mission、星光伴我心,以前睇時的印象麻麻,佢都立時再喺回顧電影展買返The Misson門票,再次觀看後又有另一番不同睇法。
      Ennio片中講述The Mission配樂過程都是津津樂道的神奇過程,更顯天才配樂大師的神乎其技。
      當人知道背後making of的有趣情節後,聽剎那的雙簧管吹奏,又有另外一番感覺。

      刪除
  5. Ennio Morricone的天才不單是不拘一格,創意無限,他悠揚美妙的音樂更令你沈浸其中;The Mission和星光伴我心,每隔十年八載重看一次,都別有一番滋味。

    回覆刪除
    回覆
    1. 雖然兩齣我都冇睇過^^,不過我同意有啲戲每隔一段時間睇返有唔同感受。可能係因為人遇過不同經歷的反思;其他有見地的人嘅灼見;或者係嘩,咁多年之後睇返都重咁精彩喎。
      我諗呢齣Ennio,認識的網友們當中怕且暫時只得你同我睇過,容我再表達吓查案記段音樂呢,突顯咗sneaky和背後隱藏的陰謀,確係跳脫過隆重的歌劇式似殭屍片配樂(好似都係佢舊作)。佢認為不妥當時會據理力爭同導演商討(當然在同業中要有份量才可這樣做),而且唔重覆自己嗰種心態夠值得我哋學習同欣賞。

      刪除
  6. 查案記我是在這次回顧展看的,劇情相當諷刺抵死,配樂是絕配,很難想像缺乏這配樂會失色多少。

    同意,Morricone不斷突破自己的心態,是最值得學習,這大概也是一些最偉大的人,藝術家、科學家等,他們的共同點。

    回覆刪除
    回覆
    1. 呢兩日執嘢同做家務時,有播配樂畀自己同隻鸚鵡聽(佢似乎都幾接受Ennio的作品😊。)
      生活中時時加入配樂,工作時更起勁。

      刪除

喜得人生新目標

很感謝各位, 剛開了另一新網誌就有好友們來訪。 那片樂土是用來紀錄學佛之路;給有興趣多研習的同修;獻對這去煩惱得自在法門多了解的同好。 更考慮到大家連結Coolhim這處原本可能是與財務自由有關。網友們有自己向善的不同信仰,閱文心生歡喜心至為重要,所以我另闢新天...